Terminarze na 2021 rok z grawerem od 23,90 zł
11 września 2020Posiedzenie komisji Gołdapskiego Funduszu Stypendialnego 25-09-2020
17 września 2020Zakończyły się wakacje. Centrum Informacji Turystycznej w Gołdapi funkcjonowało w tym okresie codziennie. O ile w czerwcu było mniej turystów w stosunku rocznym, o tyle dwa wakacyjne miesiące (lipiec i sierpień) okazały się rekordowe pod względem liczby osób odwiedzających gołdapski CIT. Liczba gości wzrosła o ponad 500 rok do roku.
W okresie od czerwca do sierpnia 2020 Centrum Informacji Turystycznej w Gołdapi odwiedziło łącznie 6903 gości.
Skąd pochodzą turyści odwiedzający gołdapską informację turystyczną? Głównie z Polski. Zanotowano spadek Gości z Niemiec, Litwy i Rosji spowodowany obostrzeniami związanymi z pandemią koronawirusa.
Miejsce zamieszkania odwiedzających w ujęciu procentowym przedstawia poniższy wykres.
Od początku roku gołdapską informację turystyczną odwiedzono 9515 razy.
Jak wyglądały działania promocyjne Gołdapi w okresie wakacji?
- 6 i 7 czerwca w TVN 24 oraz TVN 24 BIS można było zobaczyć transmisje pogody z Gołdapi. Dodatkowo na łamach portalu Meteo tvn24.pl dostępne są wywiady wideo promujące Mazurski Zdrój oraz Mazury Garbate. Reklama w telewizji była współfinansowana przez FRRG i Hotel Ventus Natural & Medical Spa oraz innych partnerów biznesowych w ramach projektu Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
- W wakacyjnym numerze magazynu Świat – Podróże i Kultura pojawił sięartykuł promujący walory turystyczne Gołdapi i okolic, opisujący całoroczną ofertę regionu. Magazyn w wersji papierowej dostępny był w autokarach POLONUS i na lotniskach. Pismo w formie elektronicznej można było zobaczyć bez opłat na platformach: e-kiosk, e-gazety, e-prasa, publico.pl, magazynswiat.pl. Dodatkowo pismo promowane było w kampaniach Facebook Ads. Łączny zasięg wyniósł ok. 600 tysięcy odbiorców. Artykuł pn. „Uroki Gołdapi. Po zdrowie i urodę” sfinansowany został przez Fundację Rozwoju Regionu Gołdap.
- W czerwcu Gołdap odwiedziły Szalone Walizki – para blogerów, która podróżowała po najdzikszych zakątkach Mazur Garbatych, relacjonując odwiedzane miejsca. Rezultatem eksploracji Gołdapi i okolic jest internetowy przewodnik po Mazurach Garbatych dostępny w social-meciach i na stronie www.szalonewalizki.pl. Wizytę blogerów zorganizowała Warmińsko – Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna.
- Prognozy pogody w TVN24 i TVN24 BiS nadawane były 3 i 4 lipca na przemian z Gołdapi oraz Krutyni. Pogodę z Gołdapi przedstawił Tomasz Zubilewicz. Dodatkowe materiały promocyjne w formie wywiadów wideo znalazły się także na stronie www.tvnmeteo.pl i w zakładce Meteo portalu tvn24.pl. Reklamę współfinansowała Fundacja Rozwoju Regionu Gołdap w ramach projektu Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
- 24 sierpnia 2020 roku Fundacja Rozwoju Regionu Gołdap podpisała umowę z Zarządem Województwa Warmińsko – Mazurskiego pod nazwą Mazury Garbate marką turystyczną. Zadanie polegać będzie na wydaniu folderu promującego Mazury Garbate i realizacji filmu oraz zdjęć regionu, które zostaną wykorzystane do promocji w Internecie oraz materiałach drukowanych. Wartość dotacji wynosi 12 300,00 zł. Zakończenie zadania planowane jest na koniec 2020 roku.
- Przez całe wakacje Fundacja Rozwoju Regionu Gołdap reklamowała stronę www.uzdrowiskogoldap.pl wykorzystując grant na promocję w wyszukiwarce Google. Poza walorami regionu, fundacja promowała też lokalne oferty podmiotów sektora turystycznego i okołoturystycznego, w tym nadesłane oferty wakacyjne. Reklamy wyświetlono 300 000 razy, stronę odwiedziło dodatkowo 40 tysięcy użytkowników. Koszt promocji wyniósł 18,8 tysiąca dolarów.
- Ponadto przez wakacje ukazało się wiele artykułów dotyczących Gołdapi i regionu. O Mazurach Garbatych można było przeczytać w Gazecie Olsztyńskiej, Wyborczej, w portalach Onet.pl, czy naTemat.pl. oraz eska.pl. Atrakcje powiatu takie jak Piramida w Rapie, czy Mosty w Stańczykach były opisywane na wielu blogach oraz portalach regionalnych w Internecie (np. Ten Poznań, Olsztyn.com.pl). Artykuły promujące Gołdap ukazały się także na portalu rezerwacyjnym Traveligo.
- Gołdapskie bezkrwawe safari gościło ekipę programu Pytanie na Śniadanie emitowanego w TVP 2. Natomiast Gołdap i okolice były tematem odcinka serii „Zakochaj się w Polsce”, realizowanego przez Telewizję Polską (dostępne na vod.tvp.pl). W wakacje Gołdap gościła ekipę kanału Poland In realizującego serię programów „Poland In UNDISCOVERED”. Telewizja emitowana jest w Wielkiej Brytanii oraz USA oraz Internecie.
- Na koniec kilka ciekawostek. Mosty w Stańczykach otrzymały tak zwaną Złotą Pinezkę w aplikacji Mapy Google jako najlepiej ocenianą atrakcję województwa. Natomiast gołdapska plaża miejska OSiR znalazła się w zestawieniu TOP 10 najlepszych plaż Warmii i Mazur Radia Eska.