Zakończyły się wakacje. Centrum Informacji Turystycznej w Gołdapi funkcjonowało w tym okresie codziennie. O ile w czerwcu było mniej turystów w stosunku rocznym, o tyle dwa wakacyjne miesiące (lipiec i sierpień) okazały się rekordowe pod względem liczby osób odwiedzających gołdapski CIT. Liczba gości wzrosła o ponad 500 rok do roku.
W okresie od czerwca do sierpnia 2020 Centrum Informacji Turystycznej w Gołdapi odwiedziło łącznie 6903 gości.
Skąd pochodzą turyści odwiedzający gołdapską informację turystyczną? Głównie z Polski. Zanotowano spadek Gości z Niemiec, Litwy i Rosji spowodowany obostrzeniami związanymi z pandemią koronawirusa.
Miejsce zamieszkania odwiedzających w ujęciu procentowym przedstawia poniższy wykres.
Od początku roku gołdapską informację turystyczną odwiedzono 9515 razy.
Jak wyglądały działania promocyjne Gołdapi w okresie wakacji?
6 i 7 czerwca w TVN 24 oraz TVN 24 BIS można było zobaczyć transmisje pogody z Gołdapi. Dodatkowo na łamach portalu Meteo tvn24.pl dostępne są wywiady wideo promujące Mazurski Zdrój oraz Mazury Garbate. Reklama w telewizji była współfinansowana przez FRRG i Hotel Ventus Natural & Medical Spa oraz innych partnerów biznesowych w ramach projektu Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
W wakacyjnym numerze magazynu Świat – Podróże i Kultura pojawił sięartykuł promujący walory turystyczne Gołdapi i okolic, opisujący całoroczną ofertę regionu. Magazyn w wersji papierowej dostępny był w autokarach POLONUS i na lotniskach. Pismo w formie elektronicznej można było zobaczyć bez opłat na platformach: e-kiosk, e-gazety, e-prasa, publico.pl, magazynswiat.pl. Dodatkowo pismo promowane było w kampaniach Facebook Ads. Łączny zasięg wyniósł ok. 600 tysięcy odbiorców. Artykuł pn. „Uroki Gołdapi. Po zdrowie i urodę” sfinansowany został przez Fundację Rozwoju Regionu Gołdap.
W czerwcu Gołdap odwiedziły Szalone Walizki – para blogerów, która podróżowała po najdzikszych zakątkach Mazur Garbatych, relacjonując odwiedzane miejsca. Rezultatem eksploracji Gołdapi i okolic jest internetowy przewodnik po Mazurach Garbatych dostępny w social-meciach i na stronie www.szalonewalizki.pl. Wizytę blogerów zorganizowała Warmińsko – Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna.
Prognozy pogody w TVN24 i TVN24 BiS nadawane były 3 i 4 lipca na przemian z Gołdapi oraz Krutyni. Pogodę z Gołdapi przedstawił Tomasz Zubilewicz. Dodatkowe materiały promocyjne w formie wywiadów wideo znalazły się także na stronie www.tvnmeteo.pl i w zakładce Meteo portalu tvn24.pl. Reklamę współfinansowała Fundacja Rozwoju Regionu Gołdap w ramach projektu Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
24 sierpnia 2020 roku Fundacja Rozwoju Regionu Gołdap podpisała umowę z Zarządem Województwa Warmińsko – Mazurskiego pod nazwą Mazury Garbate marką turystyczną. Zadanie polegać będzie na wydaniu folderu promującego Mazury Garbate i realizacji filmu oraz zdjęć regionu, które zostaną wykorzystane do promocji w Internecie oraz materiałach drukowanych. Wartość dotacji wynosi 12 300,00 zł. Zakończenie zadania planowane jest na koniec 2020 roku.
Przez całe wakacje Fundacja Rozwoju Regionu Gołdap reklamowała stronę www.uzdrowiskogoldap.pl wykorzystując grant na promocję w wyszukiwarce Google. Poza walorami regionu, fundacja promowała też lokalne oferty podmiotów sektora turystycznego i okołoturystycznego, w tym nadesłane oferty wakacyjne. Reklamy wyświetlono 300 000 razy, stronę odwiedziło dodatkowo 40 tysięcy użytkowników. Koszt promocji wyniósł 18,8 tysiąca dolarów.
Ponadto przez wakacje ukazało się wiele artykułów dotyczących Gołdapi i regionu. O Mazurach Garbatych można było przeczytać w Gazecie Olsztyńskiej, Wyborczej, w portalach Onet.pl, czy naTemat.pl. oraz eska.pl. Atrakcje powiatu takie jak Piramida w Rapie, czy Mosty w Stańczykach były opisywane na wielu blogach oraz portalach regionalnych w Internecie (np. Ten Poznań, Olsztyn.com.pl). Artykuły promujące Gołdap ukazały się także na portalu rezerwacyjnym Traveligo.
Gołdapskie bezkrwawe safari gościło ekipę programu Pytanie na Śniadanie emitowanego w TVP 2. Natomiast Gołdap i okolice były tematem odcinka serii „Zakochaj się w Polsce”, realizowanego przez Telewizję Polską (dostępne na vod.tvp.pl). W wakacje Gołdap gościła ekipę kanału Poland In realizującego serię programów „Poland In UNDISCOVERED”. Telewizja emitowana jest w Wielkiej Brytanii oraz USA oraz Internecie.
Na koniec kilka ciekawostek. Mosty w Stańczykach otrzymały tak zwaną Złotą Pinezkę w aplikacji Mapy Google jako najlepiej ocenianą atrakcję województwa. Natomiast gołdapska plaża miejska OSiR znalazła się w zestawieniu TOP 10 najlepszych plaż Warmii i Mazur Radia Eska.